Rozwój Netflixa trwający dwie dekady był naprawdę szaloną jazdą. Możemy wyciągnąć mnóstwo wartościowych lekcji z ich pomysłów i oryginalnych sposobów na rozwiązywanie problemów. Przede wszystkim warto pamiętać o tym, co potwierdził Netflix, że oczywiste ruchy nie zawsze muszą być głupie. To, że konkurencja, inwestorzy i konsumenci spodziewają się czegoś po poczynaniach firmy, wcale nie oznacza, że spółka jest nieefektywna. Jak to niektórzy powiadają, nie każdy pomysł musi wymyślać koło na nowo.

Z perspektywy czasu, gdy dokonamy analizy działania firmy, przeniesienie dystrybucji filmów do internetu było dla nich niemal oczywiste. Z jednej strony każdy mógł się tego spodziewać, jednak w praktyce było to czymś nowym i niespodziewanym. Pamiętajmy również o tym, że korzystanie z produktu ze względu na jego renomę to jedno. Netflix pokazuje nam, że firma powinna się skupiać na rozwiązywaniu potrzeb i problemów swoich klientów. To cenna lekcja dla wszystkich przedsiębiorców. Netflix dołożył wielu starań co do tego, aby ich usługi były przystępne, tanie i wygodne.