Jedno z największych przedsiębiorstw telewizyjnych i filmowych, czyli Netflix jeszcze dwie dekady temu nie miał wcale dobrze rokującego startu. Okazuje się bowiem, że założyciele Netflixa nie mieli na początku dorobku, którym mogliby się pochwalić wśród branży filmowej. W 1997 roku firma była zwyczajną wypożyczalnią płyt DVD. Jedyną wartością, która mogli wyróżnić się na tle innych firm w tej dystrybucji, było ich oryginalne podejście. Ponieważ ich wypożyczalnia płyt DVD umożliwiała wysyłkę płyt za pośrednictwem firm kurierskich.
A teraz po 20 latach rozwoju firma stała się jednym z największych przedsiębiorstw w dystrybucji filmowej. Nie tylko zajmują się oferowaniem platformy streamingowej, ale także odpowiadają za produkcję dużej ilości oryginalnych serii filmowych i seriali. W dzisiejszych czasach liczba abonentów, którzy korzystają z subskrypcji Netflixa, prawdopodobnie przekracza liczbę abonentów telewizji kablowej w całym USA. Co zatem sprawiło, że zwykła firma, która zaczynała tak jak każdy inny start up, osiągnęła, tak ogromny sukces?
Konsekwentnie szli po swoje od wielu lat
Dla Netflixa robienie tego, co każdy inny start up nie oznaczało jednak pójścia na łatwiznę. Byli niezwykli dedykowani swojej pracy i wkładali w nie całe serce. Netflix wprowadził innowację na kilka różnorodnych sposobów, które pomogły im zawładnąć sercami widowni na całym świecie. Chociaż zaczęli od zwykłej wypożyczalni DVD, już wtedy wyróżniali się dodatkowymi możliwościami, takimi jak dostawa płyt za pośrednictwem firm kurierskich. Z czasem postanowili rozszerzyć swoje usługi dzięki internetowi, który stawał się coraz bardziej popularny.
Aż w końcu dotarli do pomysłu związanego z tym, aby rozprzestrzenić swoją działalność w trybie online. Dzięki temu stworzyli abonament filmowy, z którego mogą korzystać ludzie na dosłownie całym świecie. Kiedy zainwestowali w tworzenie swoich oryginalnych treści, ich dystrybucja poszybowała w górę. Chociaż ich początek nie wyglądał wystrzałowo, pamiętajmy o tym, że ostatecznie Netflix stał się najlepiej prosperującym studiem filmowym na świecie. To imponujące, że firma dotarła do takiego poziomu, zaczynając od wypożyczenia DVD.
Rozwój firmy i dynamiczne zmiany
Chociaż Netflix nigdy nie charakteryzował się agresywnymi reklamami i raczej przechodzi z gospodarstwa na gospodarstwo pocztą pantoflową. Ludzie chętnie podążają za trendami, które wyznacza. Dlaczego tak się stało? Prawdopodobnie ma to związek z tym, że w przeszłości Netflix sam skutecznie podążał za trendami. Sekretną bronią Netflixa była ciężka praca i odpowiednie zrozumienie tego, w jaki sposób działa rynek. Zawsze doskonale wtapiali się w trendy i nadchodzące okazje. Dzięki temu szybko zaistnieli na globalnej scenie.