Działania Netflixa na rynku w latach 2003-2006

W latach 2003-2006 Netflix kontynuował udoskonalanie swojej oferty związanej z ofertą abonamentową. Już wtedy mieli pomysł dotyczący algorytmu. Wykorzystywali go, aby tworzyć rekomendacje filmowe na podstawie tytułów, które obejrzeli ich klienci. Oferowali również stosowny system ocen, który pozwalał dopasować filmy i seriale do preferencji konsumenta. Do końca 2006 roku z Netflixa korzystało wtedy ponad 6 milionów subskrybentów. Już wtedy rocznie generowali nawet 80 milionów dolarów zysku.

Dzięki temu, że podchodzili do branży filmowej w niezwykle innowacyjny sposób, szybko wykurzyli swoją konkurencję. Netflix miał zupełnie inne podejście do swoich klientów, co sprawiło, że pokochali ich za indywidualność. Chociaż wielu analityków wątpiło w rentowność modelu subskrypcyjnego Netflixa w 1999 roku, był on kluczem do sukcesu firmy, ponieważ pozycjonował Netflixa jako usługę, w której można oglądać tyle, ile się chce, w przeciwieństwie do płacenia za wypożyczenie. To była prawdziwa innowacja stojąca za znaczną częścią wczesnego wzrostu Netflixa.

Wygoda i rozrywka w twoim domu

Domowa rozrywka postaci Netflixa w przeszłości oferowała o wiele więcej zabawy od konkurencji pomimo tego, że ceny były względnie wysokie. Domowa rozrywka w postaci filmów i seriali stała się dzięki abonamentom Netflixa prosta w obsłudze i wygodna. Dlatego ludzie chętnie korzystali z ich usługi pomimo tego, że nie należała do najtańszych. Właściciele Netflixa postawili sobie wówczas za cel, aby dostarczyć klientom usługę, z której sami pragnęliby korzystać. W ten sposób firma nie tylko zdobywała coraz więcej konsumentów.

Oprócz klientów mogli pochwalić się coraz większą ilością interesantów, którzy korzystali z ich platformy w celu udostępniania autorskich produkcji. W ten sposób podejmowali współpracę z coraz większymi wydawcami i studiami filmowymi. Dziś na Netflixie możemy obejrzeć jedne z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych produkcji na całym świecie. Wszystko w nieograniczonym trybie. Wystarczy, że zapłacimy miesięczny abonament i mamy nieograniczony dostęp do tego, co oferuje platforma przez siedem dni w tygodniu dosłownie całą dobę.